طرح ارتقاء سلامت ورزشکاران در کرمانشاه اجرا می‌شود
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

سعید کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر آمار مبتلایان به سرطان در ایران در مقایسه با آمار جهانی تفاوت زیادی ندارد اما براساس اعلام وزارت بهداشت ایران سیر افزایش ابتلا به سرطان در میان مردم و به ویژه ورزشکاران در کشور و در چند سال گذشته هشت برابر افزایش یافته است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه آلودگی هوا و تغذیه نامناسب را دو شاخص عمده در ایجاد سرطان عنوان کرد و افزود: مصرف نادرست غذا، افزایش میزان نیترات در مواد نباتی و صنایع تولیدی کشاورزی، مصرف فست‌فودها، استرس‌های زیاد و ناگهانی مهم‌ترین عوامل در ایجاد انواع سرطان در بدن هستند.

کاظمی مصرف بیش از اندازه و غیرمجاز مکمل‌های غذایی در ورزشکاران را عاملی در جهت افزایش میزان ابتلا به بیماری و به‌ویژه سرطان در میان ورزشکاران دانست و بیان کرد: مسئولان باید بیش از پیش در جهت ارتقا سلامت جسمانی ورزشکاران به عنوان الگوهای ورزشی برای دیگر افراد جامعه تلاش کنند.

وی آموزش کنترل استرس، انجام آزمایشات به هنگام قند و چربی خون را از راهکارهای پیشگیری از بروز سرطان در ورزشکاران عنوان و اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته طرح خودمراقبتی به عنوان طرحی برگزیده و برنامه‌ای ایده‌آل برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و به ویژه انواع سرطان از سوی خود افراد انجام می‌شود.

کاظمی وزارت نفت، محیط زیست، جهاد کشاورزی و دامپروری را از نهادهای تاثیرگذار در تدوین برنامه‌ای برای پیشگیری از بروز سرطان بیان کرد و گفت: حساسیت‌زایی و آگاهی‌بخشی دو فاکتور مهم برای آموزش مردم و به ویژه ورزشکاران در پیشگیری از ابتلا به بیماری مرگ‌آفرین سرطان می‌شود.

وی نقش رسانه‌ها و جرائد را در آگاهی بخشی به مردم پیرامون پیشگیری از بروز سرطان بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: باید بستر لازم برای فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه ایجاد شود و هیئت پزشکی ورزشی کرمانشاه به عنوان نهاد متولی سلامت ورزشکاران درصدد برگزاری دوره‌هایی به منظور آموزش و ارتقا آگاهی ورزشکاران در پیشگیری از بروز سرطان است.

وی خواستار نظارت بر تولید مواد غذایی شد و افزود: وجود روغن پالم در لبنیات و نیز وجود نیترات به مقدار زیاد در تولیدات کشاورزی، در کنار فقر حرکتی افراد سبب ایجاد بیماری‌های مشکل‌ساز از جمله سرطان می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزش‌های همگانی، پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی از جمله ورزش‌های بسیار موثر در افزایش روحیه نشاط در جوانان و نیز جلوگیری از بروز بیماری خطرناک سرطان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com